Na zachód w kierunku Campe do Gérés i góry • Turystyka amatorska: atrakcje turystyczne Warszawy, Portugalia

Na zachód w kierunku Campe do Gérés i góry

Trasa do Campo do Gérés jest bardzo wyczerpująca i zajmuje cały dzień (10-12 godz: można też pudzielić ją na dwa dni). Warto jednak zdecydować się na trochę wysiłku, zwłaszcza że szlak prowadzi wzdłuż rzymskiej drogi, która wiodła kiedyś od Bragi przez

Rzym aż do Bizancjum. Przy’ trasie do Campo położone jest Vilarinho das Furnas, ogromne, sztuczne jezioro oferujące idealne warunki do pływania. Wyruszając z Gérés, należy iść drogą prowadzącą na północ w kierunku PORTELA DO HOMEM, wioski leżącej przy granicy portugalsko-hiszpańskiej. Zmęczeni turyści mogą odpocząć w znajdującej się tu kawiarni, a później obejrzeć posiawione przez Rzymian kamienie milowe. Mieszkańcy położonego 13 km stąd Gérés przyjeżdżają do Portela, aby wykąpać się w pobliskiej rzece przy końcu doliny Minas dos Carris. Aby dotrzeć do Campo do Gérés nie trzeba jednak iść okrężną drogą przez Portela. Za nieczynnym kempingiem w Albergaria wystarczy skręcić w lewo i dalej kierować się znakami do Campo i sztucznego jeziora. Główny szlak prowadzi teraz na południowy zachód. Najpierw idzie się lasem, a później wychodzi na otwartą przestrzeń i podąża starą rzymską drogą. Zniszczone przez pożary łąki i sterczące w górę granitowe skaty nadają okolicy prawie apokaliptycznego wyglądu. Kierując się dalej tą samą drogą przechodzi się obok starego kamiennego domu (obecnie mieście się tam ośrodek tkactwa prowadzony przez władze parku) i skręca na lewo do CAMPO DO GÉRÉS. Codziennie kursują tu autobusy z Bragi (do 5 dziennie).